Sunday, 7 November 2010

Oh Membasuh Lantai Seperti Suri Rumah

Alhamdulillah hari ini I telah menzahirkan rasa sayang dan hormat terhadap komanden. Isunya I basuh ricecooker, so I letak dalam sink tu, I biar jap. 3 minit lepas tu, jeng jeng jeng! terlihatlah kolam mandi buatan kealpaan dan kelekaan, penuh air atas lantai dapur.. Wahh!! I lupa nak totop air dan lobang sink tu ditutupi ricecooker kesayangan I tu. Demi menjaga maruah dan aib diri, I telah meminta mop (yg mcm smart shop nye produk tu. bukan la sebuah mop), dan baldi. Dengan rasa sopan dan tawaduk nya I mengelap lantai sambil melenguh-lenguhkan badan, I pening sikit ari ni sebab salah tidur gamaknya. Lepas tu tiba-tiba jiran I orang Maldive, datang menjenguk I, dan dia kata normal. Ingatkan nak tolong, rupanya isap ciggreta pulak. Memang lahanat betol dah la I sakit kepala, dia isap rokok pulak. (Rokok tu buadaya kat Russia ni tau :) ). Lepas lap lantai dengan cara yang berhemah dan penuh rasa syukur sebab tak la banjir macam kat Kedah Perlis sekarang, I memasak. Sambil pening-pening, rupanya Ayam Kicap I terlebih masin. Lagi la pening.... Sigh
Gaya saorang model membasuh swiming pul

1 comment:

  1. Jangan buat lagi camtuh. Nanti jadi bibik lagi ;p

    ReplyDelete